Reklamy
Může být například jen tak, nalepená na zdi, nebo také miniaturní na propisovací tužce. Nebo obří na plakátech, billboardech či klidně i vzducholodích. Ty všechny osloví spousty a spousty lidí, ale mají jednu nevýhodu. Musí se za ně platit. A nejsou to zrovna malé peníze.
Jenže, za co se dnes neplatí? Co je dnes zadarmo? Snad ještě možná ta bezcenná propisovací tužka, ale i to už jen těžko. Přece však tato možnost existuje. PPC reklamy jsou porůznu umístěné na webových stránkách a skutečně se za jejich zveřejnění neplatí. Platí se až tehdy, když na ně někdo klikne. Odtud také ta zkratka, Pay Per Click, čili, plať za kliknutí. A proto je tato reklama nejvíce oblíbená.
Každý zadavatel, nebo majitel oné reklamy ji chce mít na co nejvíce exponovaných místech. Takže když se řekne reklama TikTok PPC, ihned zbystří sluch a snaží se vypátrat o čem je řeč. Protože, ať se nám to líbí či nelíbí, tato skupina má obrovskou návštěvnost z celého světa a kdo by tam tedy reklamu nechtěl. Navíc umístěnou zadarminko. Snad jedině sebevrah nebo šílenec by takovou možnost nebral v potaz. A proto je veliký zájem a hlad po takovém umístění.
Obdobná situace nastává a další hojně navštěvované webové stránky a tou je bezesporu Pinterest. Možná nemá tolik návštěvníků jako předešlá platforma, ale přesto se řadí mezi ty nejvíce navštěvované. A PPC reklama v Pinterestu je pro firmu prostě unikátem, který musí přinést úspěch. A také ho přináší. Po nějaké době zveřejnění reklamy na jednom z výše jmenovaných webů se začne zvedat tržba. Ne hned první den, ale postupem času. Pomalu pomaličku lezou tržby nahoru jako pavouk po zdi a majitelům přinášejí zisk. Tím pádem lze firmu zase rozšířit, nebo penízky využít jinak. Třeba i do dalších PPC reklam. Protože kdo s nimi měl již někdy co do činění, většinou už klasické ani používat nechce.